موسسه ویدئویی سینمایی آراب کارمانیا

۵ نکته درباره یک کارگردان موفق

اشتراک گذاری در:

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook

این موسسه قابل اعتماد با کسب کليه مدارک و مجوزهاي مورد نياز از سوي وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، که يکي از معتبر ترين مراکز در حوزه صدور مجوزهاي آموزشي مي باشد، اقدام به برگزاري دوره هاي آموزش کارگردانی سینما و تئاتر و صدور گواهينامه آن کرده است. شاید عده ای در کشف موقعیت های مورد نیاز برای فیلم ها مناسب باشند اما ویژگی های دیگری را در خود نپرورانده باشد، از این رو بایستی مهارت های خود را در زمینه مورد علاقه افزایش دهند تا بتوانند بالا ترین فرصت های شغلی را نصیب خود گردانند.

همچنین می توان از سخنان بهترین و معروف ترین کارگردانان استفاده کرد و به توصیه های آن ها گوش فرا دهید. بازیگری یکی از مشاغل چالش بر انگیز  و اغلب استرس زا می باشد که تمام اقداماتی که انجام می دهد در راستای رشد کارگردان حرکت می کند. علاوه بر بازیگران اشخاص مهم دیگری در این پروژه نقش بسزایی ایفا می کنند که شخص کارگردان به منظور پیش رفتن روند فیلم سازی بایستی از آن ها کمک بگیرد.

دوره کارگردانی

نکاتی که برای تبدیل شدن به یک فیلم ساز موفق بایستی در نظر گرفته شود

جالب است بدانید که برای تبدیل شدن به یک فیلم ساز موفق بایستی نکات مهمی در نظر گرفته شود. در این بخش به این موارد خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که به منظور بالا رفتن فهم در ماهیت کارگردانی و پیشرفت در این روند، توصیه می شود تا با شناخت و اعتماد به نفس در این راه قدم برداشت. چرا که انجام این کار در تعلیم و تربیت جوانان و دیگر اقشار جامعه بسیار ارزشمند می باشد. آموزش کارگردانی سینما و تئاتر به شکل چشم گیری در جامعه بازیگران مشاهده می شود. زیرا این افراد قرار است کسانی را هدایت و مدیریت کنند که پای در عرصه تلویزیون و سینما گماشته اند.

بنابراین توصیه می شود تا علاقه مندان به این حرفه در دوره کارگردانی و سینما شرکت نمایند تا بتوانند بازیگرانی را تربیت کنند که به خوبی و بدون غرور و تکبر در عموم ظاهر شوند. از این رو این افراد می بایست فیلم ساز های بیشتر و متفاوت تری را دیده باشند و تا بتوانند با آن ها به درستی ارتباطی مستحکم و پایدار برقرار سازند. زمانی که با افراد با تجربه در تماس باشید، بدون شک نقاط قوت و ضعف آن ها را مورد بررسی قرار می دهید، سپس ویژگی های مثبت را در خود می پرورانید و نقاط ضعف را از خود دور می کنید.

مطمئن باشید که تلاش های شما بدون نتیجه باقی نمی ماند و فیلم هایی که می سازید مورد توجه همه قشر مردم قرار خواهد گرفت. خود را جای بیننده فیلم بگذارید و از زاویه دید وی به ساخت فیلم نگاه کنید. توجه کنید که چه مسائلی مورد علاقه بینندگان است که میزان مشاهده فیلم را بالا می برد. همان طور که گفته شد، یک کارگردان به عنوان یک هدایت کننده و کنترل کننده در گروه فیلم سازی، از دید کارکنان به شمار می رود و نقش حمایت آن ها را در پشت و جلوی صحنه بر عهده دارد، از این رو کارگردان باید شخصی باشد که می تواند به سرعت بر ترس خود غلبه کرده و بر مشکلات فائق آید.

شاید از نظر سایر انسان ها این ویژگی جالب به نظر نرسد، اما یکی از ارزش مند ترین و ضروری ترین توانایی های یک کارگردان، قابلیت به تصویر درآوردن دیدگاه خود می باشد. اگر روزی به دلایل خاصی، قادر نبودید تا یکی از فیلم های خوب خود را به مرحله اجرا درآورید  و کسی پیدا نشد تا از شما تعریف کند، اصلا نگران نباشید، زیرا داشتن ضعف ها و ساخت فیلم های ضعف، از جمله راه هایی است که به فرد ثابت می کند که در ابتدای راه است و بایستی برای موفق شدن در این مسیر، تلاش خود را چندین برابر کند و در عین استفاده از دیدگاه ها و افکار خود، ایده های دیگران را بکار گیرد. یک کارگردان موفق سینما و تئاتر همیشه در جست و جوی تکنیک ها و روش هایی است که خلاقیت را افزایش دهد و هنری نو و بروز خلق کند. او باید کاملا به راه های بر انگیختن احساسات مخاطبین و شیوه های جذب آن ها، آشنا باشد.

دوره کارگردانی سینما

وظایف کلی کارگردانان سینما و تئاتر

می توان کفت، کارگردان شخصی است تقریبا کلیه امور فیلم سازی را در دست دارد و می تواند کار های مهمی را انجام دهد که از عهده همه خارج می باشد. اولین نکته که این افراد بایستی در نظر بگیرند، آموزش مقدماتی و پیشرفته کارگردانی سینما و تئاتر است که تعداد بی شماری از مباحث و تکنیک ها را ارائه می دهد. تمامی این نکات آموزشی توسط مجموعه ای نظیر موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان طرح ریزی می شود که مدارک و گواهینامه های کاربردی و مناسبی را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

جالب است بدانید که مدرک کارگردانی سینما و تئاتر، علاوه بر تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امکان ترجمه رسمی در سر برگ دادگستری با مهر وزارت امور خارجه را نیز دارد. این مورد برای افرادی که قصد مهاجرت و کار در کشور های دیگر را دارند، بهترین مزیت این دوره محسوب می شود. علاوه بر این، دانش پذیران می توانند، مدرک صادر شده که مورد تایید سازمان بین المللی WES کانادا می باشد را دریافت کنند که این مزیتی بسیار عالی به حساب می آید و موجب می شود ارزش این مدرک بیشتر شود.

او دارای وظایفی است که بایستی به منظور بهتر ساخته شدن فیلم و مدیریت کردن مجموع وظایف، پرسنل و بازیگران از تمامی آن ها آگاه باشد.
در ابتدا او بایستی بداند که قرار است در جلوی دوربین چه اتفاقاتی بیفتد و چه صحنه ای برای انجام آن فیلم مناسب است. وظیفه کارگردان این است که برای مثال در نظر بگیرد که مرد چه عکس العملی نشان دهد و چگونه در صحنه ظاهر شود. همان طور که گفته شد او بایستی مواردی را در اجرای فیلم در نظر بگیرد که باعث می شود تا درک آن برای مخاطب ساده تر گردد.
یکی از مهم ترین وظایف کارگردانان، توجه به وضعیت دوربین است که بایستی به صورت کاملا حرفه ای لحاظ شود. زیرا در غیر این صورت، تلاش او بیهوده خواهد بود و بازدید خوبی دریافت نخواهد کرد.
آموزش کارگردانی سرشار از نکات ریز و حساس است که تعداد بسیاری از کارگردانان، آن را اجرا نمی کنند. می توان این نکات ظریف را  تنها نقطه تفاوت بین سایر قرار داد. جالب است بدانید که نکات آموزشی مقدماتی در سینما و کارگردانی، باعث می شود تا فرد از ابتدا قوی بار بیاید و تمام موارد را از ذره بین خود عبور دهد.

یکی دیگر از مهم ترین وظایف او، انتخاب لوکیشن است که در افزایش تعداد مخاطبین نقش بسزایی ایفا می کند. برای مثال ماجرایی که قرار است فیلم برداری شود، درباره کتاب پیرمرد دریاست، از این رو لوکیشن و موقعیتی که فیلم برداری در آن اتفاق می افتد، جنگل و دریا خواهد بود. برای اینکه شخصی بتواند از عهده کلیه وظایف خود بر آید، بایستی مدرک کارگردانی و فیلم برداری در سینما و تئاتر را کسب نماید تا قادر باشد فیلم های جذابی را در عرصه تلویزیون و مبانی دیگر نمایان کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *