موسسه ویدئویی سینمایی آراب کارمانیا

نحوه ساخت تیزر تبلیغاتی

اشتراک گذاری در:

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook

گام اول: شناسایی هدف ساخت تیزر تبلیغاتی

پیش از آن که پشت میز نشسته و متن تیزر خود را بنویسید، باید یک گام به عقب بازگردید و از خود بپرسید اساساً چرا می‌خواهید این تیزر را ساخته و به اشتراک بگذارید. تهیه و تولید تیزرهای تبلیغاتی اصولاً کاری با هزینه بالا است. از این رو داشتن تصویری روشن در مورد اهداف تهیه تیزر تبلیغاتی قبل از نوشتن اسکریپت آن کاملاً حائز اهمیت است.

برای نمونه ممکن است شما یک شرکت تازه‌کار باشید و بخواهید ویدئویی تولید کنید که برند و مأموریت شما را به بازدیدکنندگان وب‌سایت‌تان بهتر منتقل کند. و یا شاید یک خط محصول جدید دارید که به توضیح و توجیه بهتر خریداران نیاز دارد. یا این که ممکن است صرفاً یک جشنواره فروش به راه انداخته باشید و بخواهید با یک ویدئو افراد را به خرید تشویق کنید. به طور کلی دلایلی را که شرکت‌های مختلف ممکن است نیاز به تهیه تیزر تبلیغاتی داشته باشد، می‌توان به صورت زیر دسته‌‌بندی کرد:

  • آگاهی برند
  • افزایش فروش
  • جذب ترافیک
  • افزایش نرخ جذب مشتری
  • آموزش به مشتریان

نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که اگر چند هدف مختلف در ذهن خود دارید، باید چند ویدئوی مختلف تهیه کنید، چون هر چه اهداف (یا ایده‌های) بیشتری را بخواهید در یک ویدئو (به خصوص تیزرهای کوتاه) وارد کنید، موجب پیچیده‌تر شدن متن تیزر و سردرگم ساختن مخاطب می‌شوید. زمانی که دلیل نیاز به تولید ویدئو را متوجه شدید، نوبت آن می‌رسد که به دنبال تصمیم‌های مقتضی برای تولید آن تیزر تبلیغاتی باشید.

گام دوم: انتخاب جهت‌گیری تیزر تبلیغاتی

اکنون که با چرایی کار آشنا شده‌اید، احتمالاً تعیین جهت‌گیری تیزر تبلیغاتی آسان‌تر خواهد بود. برای نمونه فرض کنید یک شرکت جدید هستید که می‌خواهید یک ویدئوی معرفی برای صفحه اصلی وب‌سایت خود بسازید، هدف این ویدئو این است که برند شما را به افرادی که باید در وب‌سایت ثبت نام کنند، معرفی کند. در این مورد احتمالاً باید ویدئویی بسازید که بیشتر دارای ماهیت معرفی یا توصیفی باشد. شاید حتی ترکیبی از چند جهت‌گیری را مفیدتر بدانید.

برای نمونه ممکن است یک شرکت نوپا باشید و رقبای قدرتمند زیادی داشته باشید. شاید یک ویدئوی به سبک «معرفی» (introductory) با زاویه «مسئله/راه‌حل» برای شما مناسب باشد. برای مثال روش قدیمی را به عنوان یک مشکل و روش جدید (یعنی شرکت شما را) به عنوان راه‌حل معرفی کند. برای این که ایده‌هایی در مورد انواع مختلف جهت‌گیری‌ها داشته باشید، می‌توانید فهرست زیر را مطالعه کنید:

  • معرفی (Introductory) – به مخاطبان خود بگویید که چه کسی هستید، مأموریت خود را توضیح دهید و مواردی از این دست.
  • توصیفی (Explanatory) – طرز کار چیزی (مانند یک محصول یا یک قابلیت خاص) را توصیف کنید.
  • مسئله/راه‌حل (Problem/solution) – روش قدیمی و روش جدید را نمایش دهید و بگویید که محصول شما از چه نظر یک راه‌حل محسوب می‌شود.
  • روایی (Narrative) – از اجزای داستانی (مانند پلات، تعارض، حل تعارض و غیره) برای معرفی یا توصیف ظرف چیزی استفاده کنید.
  • تشویق به عمل (Drive action) – مخاطبتان خود را به انجام دادن کاری (مانند خرید) تشویق کنید.
  • محصول-محور (Product-focused) – یک محصول یا قابلیت خاص را معرفی یا نمایش دهید.
  • تصدیق (Testimonial) – در این روش از مصاحبه، نقل قول، سخنرانی و یا ارتباط‌های دیگر با مشتریان در خصوص یک موضوع یا محصول خاص استفاده می‌شود.
  • تأیید (Endorsement) – از یک چهره مشهور یا تأثیرگذار برای ابراز تأیید یا علاقه‌مندی‌اش به یک محصول استفاده می‌شود.
  • آگاهی‌بخش (Informative) – در مورد یک موضوع خاص به سبک آموزشی به مخاطب خود اطلاع‌رسانی می‌کنید.
  • سرگرمی (Informative) – با استفاده از داستان، شوخی و غیره مخاطب را مفرح ساخته و ایده‌ای در مورد محصول به او می‌دهید.

زمانی که هدف و جهت‌گیری تیزر تبلیغاتی را نهایی ساختید، اینک زمان آن رسیده است که رویکرد خود را با تعیین لحن ویدئو بیشتر تثبیت کنید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *