موسسه ویدئویی سینمایی آراب کارمانیا

منتخب ترین کارگران های جهان 2023

اشتراک گذاری در:

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook

سال 2022 بهترین سال برای فیلمسازان و سینماها بود. بعد از همه گیری کرونا در سال 2022 صنعت سینما و فیلمسازی جان دوباره‌ای گرفت. در این مقاله صرف نظر از ژانر قصد داریم بهترین فیلم هایی که در سال 2022 و 2023 تولید شده‌اند را بررسی و معرفی کنیم. در ادامه مقاله با کالاتیک همراه باشید.

بهترین فیلم های خارجی پر طرفدار سال 2022

با معرفی لیست بهترین و پر طرفدارترین فیلم های خارجی سال 2022 و 2023 همراه ما باشید. بیشتر فیلم‌های قرار گرفته در این لیست بر اساس نظرات و امتیازات کاربران انتخاب شده‌اند.

فیلم سینمایی آنچارتد – Uncharted

بررسی فیلم سینمایی آنچارتد

Uncharted فیلم اکشن-ماجراجویی آمریکایی محصول سال 2022 به کارگردانی روبن فلیشر براساس فیلمنامه‌ای از راف لی جادکینز، آرت مارکوم و مت هالووی است که با کمک فرنچایز بازی ویدیویی به همین نام توسط Naughty Dog ساخته شده و توسط Sony Interactive Entertainment منتشر شده است. داستان فیلم درباره ناتان دریک (تام هالند)، پسری خیابانی است و توسط شکارچی باتجربه گنج سالیوان (مارک والبرگ) استخدام می‌شود تا ثروتی را که فردیناند ماژلان جمع کرده و 500 سال پیش توسط خانه مونکادا از دست داده بود، بازیابی کند.

کارگردان: روبن فلیشر (Ruben Fleischer)

نویسندگان: راف لی جودکینز (Rafe Lee Judkins)، آرت مارکوم (Art Marcum)، مت هالووی (Matt Holloway)

بازیگران: تام هلند (Tom Holland)، مارک والبرگ (Mark Wahlberg)، سوفیا علی (Sophia Ali

مقالات مرتبط:

     ترسناک ترین فیلم های خارجی

     بهترین فیلم های ماجراجویی 2022

فیلم سینمایی جیغ – Scream

مشاهده بررسی فیلم جیغ

جیغ فیلم سینمایی آمریکایی در ژانر اکشن-مبارزه‌ای به کارگردانی مت بتینلی اولپین و تایلر جیلت است. همچنین کوین ویلیامسون نیز به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در این قسمت فعالیت می‌کند. این فیلم به عنوان پنجمین قسمت از مجموعه فیلم‌های جیغ، که دنباله‌ای مستقیم از مجموعه فیلم جیغ 4 سال 2011 و اولین سری است که به کارگردانی وس کریون که در سال 2015 درگذشت، کارگردانی نمی‌شود. جیغ در 14 ژانویه 2022 توسط پارامونت پیکچرز در طول همه‌گیری کووید-19 در ایالات متحده اکران شد و 140 میلیون دلار در سراسر جهان فروخته‌است. این فیلم داستان زن جوانی را دنبال می‌کند که به زادگاه قدیمی خود بازمی‌گردد تا ماجراهای قتل‌های وحشتناک مرتبط با یک قاتل سریالی مخفی معروف را کشف کند و پرده از اسرارش بردارد.

کارگردانان: مت بتینلی اولپین (Matt Bettinelli-Olpin)، تایلر گیلت (Tyler Gillett)

نویسندگان: جیمز وندر بیلت (James Vanderbilt)، گای بوسیک (James Vanderbilt)

بازیگران: ملیسا بارارا (Melissa Barrera)، میسون گودینگ (Mason Gooding)، جنا اورتگا (Jenna Ortega)

فیلم سینمایی موربیوس – Morbius

مشاهده بررسی موربیوس

Morbius فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول 2022 است که بر اساس شخصیتی به همین نام از مارول کامیکس ساخته شده که توسط کلمبیا پیکچرز در همکاری با مارول تولید شد. این فیلم که توسط Sony Pictures Releasing توزیع شده است، سومین فیلم در دنیای مرد عنکبوتی محسوب می‌شود موربیوس به کارگردانی دانیل اسپینوزا و نویسندگی مت سازما و بورک شارپلس است و جرد لتو در نقش دکتر مایکل موربیوس در کنار مت اسمیت، آدریا آرجونا، جرد هریس، آل مادریگال و تایریس گیبسون بازی می‌کند. در این فیلم، موربیوس و برادر جانشینش میلو (اسمیت) پس از درمان خود از یک بیماری خونی نادر تبدیل به خون آشام های زنده می‌شوند.

کارگردان: دنیل اسپینوزا (Daniel Espinosa)

نویسندگان: مت سازما (Matt Sazama)، بورک شارپلس (Burk Sharpless)

بازیگران: جرد لتو (Jared Leto)، مت اسمیث (Matt Smith)، آدریانا آرجونا (Adria Arjona)

فیلم سینمایی تاپ گان: ماوریک – Top Gun (Maverick)

نقد و بقررسی و دانلود فیلم تاپ گان مارویک

تاپ گان: ماوریک یک فیلم اکشن درام آمریکایی محصول سال 2022 است که دنباله‌ای بر فیلم Top Gun محصول 1986 است که تام کروز نقش اصلی را در نقش ماوریک، هوانورد نیروی دریایی بازی می‌کند. این فیلم به کارگردانی جوزف کوسینسکی و نویسندگی ارن کروگر، اریک وارن سینگر و کریستوفر مک کواری است و براساس داستان‌هایی از پیتر کریگ و جاستین مارکس ساخته شده است. در این فیلم، ماوریک در حالی که گروهی از فارغ‌التحصیلان جوان‌تر تاپ گان از جمله پسر بهترین دوست فوت شده‌اش را برای یک ماموریت خطرناک آموزش می‌دهد، با گذشته‌اش روبرو شود.

کارگردان: جوزف کوسینسکی (Joseph Kosinski)

نویسندگان: ارن کروگر (Ehren Kruger)، اریک وارن سینگر (Eric Warren Singer)، کریستوفر مک کواری (Christopher McQuarrie)

بازیگران: تام کروز (Tom Cruise)، مایلز تلر (Miles Teller)، جنیفر کانلی (Jennifer Connelly)

فیلم سینمایی بلک آدام – Black Adam

مشاهده بررسی فیلم سینمایی بلک ادام

بلک ادام فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول 2022 با بازی دواین جانسون در نقش یکی از شخصیت‌های معروف کمیک‌های دی سی است. این فیلم یک اسپین آف برای فیلم Shazam محسوب می‌شود. داستان حول محور آدام، یک ابر انسان باستانی است که توسط گروهی از باستان شناسان از زندان جادویی خود آزاد می‌شود تا ملت کهندق را از شر سندیکای جنایتکارانه اینترگانگ رها کند.

کارگردان: جائوم کولکت سرا (Jaume Collet-Serra)

نویسندگان: آدام ستیکیل (Adam Sztykiel)، روری هینز (Rory Haines)، سهراب نوشیروانی

بازیگران: دواین جانسون (Dwayne Johnson)، آلدیس هاج (Aldis Hodge)، سارا شاهیس

فیلم سینمایی آواتار 2 – Avatar 2

نقد و بررسی فیلم سینمایی اواتار 2

آواتار فیلمی علمی تخیلی حماسی آمریکایی و دنباله فیلم آواتار محصول 2009 است و هر دو توسط جیمز کامرون کارگردانی شده‌اند. این فیلم توسط استودیو قرن بیستم به عنوان دومین قسمت از مجموعه فیلم‌های آواتار اکران می‌شود. این فیلم در حال حاضر در 16 دسامبر 2022 اکران شده است و سه دنباله دیگر آن نیز در سال های 2024، 2026 و 2028 اکران خواهند شد. این سری در بیش از یک دهه پس از وقایع فیلم اول اتفاق می‌افتد، داستان درباره خانواده سالی و مشکلاتی است که به دنبال آن‌ها می‌آید. همچنین درباره تلاش‌هایی که برای حفظ امنیت یکدیگر انجام می‌دهند و نبردهایی که برای زنده ماندن می‌جنگند را روایت می‌کند.

کارگردان: جیمز کمرون (James Cameron)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *