موسسه ویدئویی سینمایی آراب کارمانیا

بهترین نوع لنز برای دوربیین چیست؟؟

اشتراک گذاری در:

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook

فرقی نمی‌کند که شما جزء افرادی هستید که سال‌های سال از دوربین استفاده کرده‌اید یا به تازگی می‌خواهید کار عکاسی را شروع ‌کنید، یکی از مهم‌ترین بخش‌های دوربین که باید به آن توجه داشته ‌باشید، لنز دوربین است. چه بخواهید تصاویر کلوزآپ بگیرید و چه به دنبال ثبت تصاویر ورزشی باشید، ما پیشنهاداتی داریم که باعث می‌شوند تصمیم‌گیری شما آسان‌تر شود. در ادامه مطلب، بهترین لنزهای مخصوص دوربین‌های کانن را به شما معرفی‌ خواهیم کرد.

در این مطلب، ما تلاش کرده‌ایم تا لنزی را به عنوان بهترین لنز انتخاب ‌کنیم که هم از لحاظ عملکردی و هم از لحاظ قیمت جایگاه خوبی داشته ‌باشد و همچنین پیشنهاداتی را برای افرادی که بودجه محدودی دارند و یا افرادی که از نظر مالی مشکلی ندارند، ارائه کرده‌ایم.

اگرچه قصد ما معرفی بهترین لنزهای مخصوص دوربین‌های کانن است اما ابتدا باید بدانیم که شما کدام‌ یک از انواع دوربین‌های کانن را دارید: مدل APS-C کانن یا مدل full-frame کانن.

نکته: افرادی که از دوربین‌های مدل APS-C استفاده می‌کنند، می‌توانند لنزهای طراحی‌شده برای دوربین‌های فول فریم را نیز مورد استفاده قرار دهند. اما افرادی که از دوربین‌های فول فریم استفاده می‌کنند، نمی‌توانند از لنزهای طراحی‌شده برای دوربین‌های مدل APS-C استفاده ‌کنند.

بهترین لنزها برای دوربین های APS-C کانن ( DSLR )

در این بخش از معرفی بهترین لنزهای مخصوص دوربین‌های کانن می‌خواهیم بهترین لنزها را برای دوربین‌های APS-C کانن معرفی ‌کنیم. در دسته‌بندی‌های زیر، لنزی را به عنوان بهترین لنز انتخاب کرده‌ایم که هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ عملکردی توانایی مطلوبی دارد. در اغلب بخش‌ها نیز ما یک گزینه اقتصادی و همچنین یک گزینه گران قیمت را معرفی کرده‌ایم (به ترتیب برای افرادی که از لحاظ مالی مشکل دارند و کسانی که مشکل مالی در خرید لنز ندارند).

بهترین لنز دارای خاصیت زوم استاندارد

همانطور که از نامش مشخص است، این لنزها سازگاری خوبی دارند و می‌توان از آن‌ها در شرایط مختلف استفاده‌ کرد. این لنزها می‌توانند زاویه خوبی را پوشش‌ دهند و برای زوم‌کردن تا فاصله کانونی مناسب برای تصاویر پرتره مناسب هستند.

انتخاب ما: Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS USM

این لنز یکی از بهترین لنزهای مخصوص دوربین‌های کانن است؛ دارای قدرت زوم بسیار خوبی است. همچنین، دارای یک موتور سریع است و خاصیت اوتوفوکوس (فوکوس خودکار) دارد که در زمان فیلمبرداری بسیار کاربردی است.

گزینه مقرون به صرفه: Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS HSM

این لنز دارای قدرت زوم بسیار خوبی است و برای خرید آن نیاز به پرداخت هزینه زیادی نیست.

گزینه گران قیمت: Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM Art

این لنز از قدرت زوم بالایی برخوردار نیست اما در مکان‌هایی که نور کمتری وجود دارد، عملکرد بسیار خوبی دارد. همچنین، با استفاده از این لنز می‌توانید عمق تصویر را به خوبی به تصویر بکشید؛ قابلیتی که در لنز قبلی شاهد آن نیستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *